از شر چربی پهلوهای تان خلاص شوید | چاقی

مجله موفقیت: اینکه دو طرف پهلوهایتان چربیای اضافه دیده شه، جلوه زیبایی نداره. وقتی که کالری دریافتی شما بیشتر از نیاز بدنتون باشه؛ طوری که بدن نتونه اونا رو بسوزونه، اون کالریا تبدیل به چربی می شن و دور شکم تجمع می کنن.

مطمئنا، داشتن شکمی تخت و پهلوهایی خوش فرم، آرزوی همه افراده. درسته که سوزوند چربیای اضافه کار ساده ای نیس اما باید بدونین که به قول معروف، کار نشد نداره. در این مطلب چند پیشنهاد داریم که به شما کمک می کنه تا از شر چربی پهلوهایتان خلاص شید و کمرتون باریک شه.

یه فهرست غذایی سالم

به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که هیچ رژیم غذایی معجزه آسایی واسه آب کردن چربی پهلوها وجود نداره. با اینحال می تونین با در پیش گرفتن رژیم غذایی سالم به داشتن پهلوها و رانای خوش فرم، امیدوارتر باشین.

واسه صبحونه: یه واحد میوه یا آب میوه (واسه تامین ویتامین) + نون سبوس دار + یه محصول لبنی کم چرب (واسه تامین کلسیم) مانند پنیر یا ماست + نوشیدنی مناسب مانند چای، قهوه، آب میوه یا دمنوشای مورد علاقه تون (واسه تامین آب بدن).

ناهار: سبزیجات سبزرنگ + ماهی یا تخم مرغ یا گوشت کم چرب + نون سبوس دار + پنیر

میان وعده عصر: یه واحد میوه یا یه پیاله ماست به همراه میوه های ریز یا نون سبوس دار با پنیر کم چرب.

شام: سالاد سبزیجات + ماهی یا مرغ یا تخم مرغ + یه پیاله ماست + نون + یه واحد میوه. میوه، جانشین مناسبی واسه دسرهای شیرین و چربه که کالری زیادی وارد بدن می کنن. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که حجم مرغ یا ماهی تون هم نباید زیاد باشه. تا جایی که می تونین شام رو سبک بخورین اما از اون صرفنظر نکنین.

این حرکات رو هر روز انجام بدین

خیلی مهمه که انجام بعضی حرکات مربوط به لاغری موضعی رو تبدیل به عادت روزانه تون بکنین. پیشنهاد می کنیم هر روز صبح، وقتی که از خواب بیدار میشین همونطور که به پشت دراز کشیده اید، عضلات شکمتون رو منقبض کنین. پس از پنج ثانیه صبر، با نفس عمیق عضلات تون رو شل کنین. هر قدر که وقت دارین و می تونین این حرکت رو تکرار کنین.

حرکت دیگری که واسه آب کردن چربی پهلوها موثره، اینه که به پهلو دراز بکشین، زانوهاتون رو روی هم بذارین و کمی جمع کنین؛ بعد بالاتنه رو به آرومی از زمین جدا کنین و بعد به حالت اول برگردین.

این حرکات رو واسه هر پهلو ۲۵ تا ۳۰ بار تکرار کنین؛ بعد در همون حالتی که به پهلو خوابیده اید، پاهاتون رو دراز کنین و هر دو رو با هم از زمین بلند کرده و پس از چند ثانیه به حالت اول برگردین.

روی عضلات شکمتون کار کنین

وقتی که ورزش می کنین، عضلات شکم مانند تموم بخشای دیگه بدن درگیر می شن. بهتره برحسب اندازه چربیای دور شکمتون از مربی تون کمک بگیرین و علاوه بر حرکاتی که در باشگاه انجام می دید، چند حرکت مخصوص به خودتون رو هم یاد بگیرین و در هر فرصتی عضلات شکمتون رو به کار بگیرین. وقتی که عضلات این بخش قوی باشه، کمک زیادی به انجام هرگونه حرکت ورزشی می کنه و در نتیجه راحت تر می تونین چربیای دیگه مناطق بدنتون رو بسوزونین.

۸ ساعت خواب شبونه فراموش نشه

واسه داشتن کمری باریک، علاوه بر ورزش و تغذیه سالم باید بهداشت زندگی سالمی هم داشته باشین. بهداشت زندگی سالم با خواب خوب شروع می شه. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که کاهش ساعات خواب شبونه باعث افزایش اشتهایتان می شه.

محققان فکر می کنن آدمایی که در شبونه روز کمتر از ۶ ساعت می خوابن، ۵۰ درصد انسولین بیشتری تولید می کنن که همین انسولین یکی از عوامل اصلی ذخیره چربی هاست. پیشنهاد می کنیم قبل از ساعت ۱۱ بخوابین و سر ساعت مشخصی بیدار شید. شبا از نوشیدن چای یا قهوه که باعث بی خوابی می شن دوری کنین. شام رو دست کم یه ساعت و نیم قبل از خوابتون بخورین و قبل از خواب به جای تماشای تلویزیون، فعالیتای آرامش بخش انجام بدین.

ورزش، به تنهایی کافی نیس

اگه تغذیه نامناسبی داشته باشین یا اینکه آدم پرخوری باشین، ورزش به تنهایی نمی تونه کارساز باشه. در واقع درسته که ورزش، راهی واسه آب کردن چربی پهلوهاست اما کافی نیس. یادتون باشه داشتن تغذیه ای سالم مانند سرمایه گذاری طولانی مدته. با مصرف مواد غذایی سالم انرژی لازم رو دریافت می کنین و بدنتون از گزند بیماریا دور می مونه؛ حتی اگه در خونواده تون همه چربی دور کمر دارن؛ یعنی این مورد واسه شما ارثیه، بازم باید مراقب تغذیه تون باشین.

یوگا به دردتون می خوره

انجام تمرینات بدنسازی یا یوگا باعث می شه که عضلاتتون تقویت و محکم شه. هر چی عضلات شکم و کمرتون قوی تر باشه، از ایجاد چربیای پهلو پیشگیری می شه و کمرتون باریکتر می شه؛ البته در بین ورزش باید حواستون به رژیم غذایی تون هم باشه.

اگه به طور ثابت مواد غذایی چرب و قندی رو در برنامه غذایی تون بذارین و مصرف اونا رو محدود نکنین، تلاش تون بی نتیجه می مونه. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین بیشتر مردم عضلات شکمی خوبی دارن که بدیش اینه پوشیده از چربیه.

اگه می خواین عضلاتتون رو بیشتر به رخ بکشین، باید با تنظیم رژیم غذایی و ورزش، وزن تون رو کم کنین و عضلات شکمی تون رو تقویت کنین.

صبور باشین و تلاش کنین

شاید دور و برتون آدمایی هستن که لاغری موضعی رو غیرممکن می دونن و فکر می کنن نمیشه چربیای دور کمر رو نابود کرد. به باور این افراد، جراحی زیبایی تنها راه نابود کردن چربی های اضافیه. به خاطر همین این روزا بیشتر آقایون و خانوما روش سریع رو انتخاب می کنن و خیلی زود خود رو به تیغ جراحی می سپارند؛ چون تصور می کنن سریع ترین و بهترین روش رو انتخاب کردن؛ در حالی که باید بدونین با صبر و تلاش می تونین با روشای طبیعی و کم خطر، سوخت و ساز بدنتون رو بالا ببرین و این چربیای اضافی رو آب کنین.

واسه خلاص شدن از چربیای شکم و پهلوها تا می تونین ورزشایی مانند دو، شنا یا دوچرخه سواری انجام بدین. با این ورزشا می تونین چربیای کل بدنتون رو آب کنین که چربی پهلوها و دور شکم هم از این مستثنی نیستن.

ماساژ رو دریابید

واسه اینکه از شر شکم نفخ کرده خود خلاص شید و چربیای دور کمر و پهلوهایتان آب شه، از روغن گیاهی ترخون استفاده کنین. تنها کاری که باید بکنین اینه که شکم و پهلوهایتان رو با این روغن گیاه ماساژ بدین.
پیشنهاد می کنیم ۱۰ قطره روغن گیاهی ترخون رو با ۱۰ قطره روغن فندق مخلوط کنین و بعد از هر وعده غذای اصلی روی شکم و پهلوهایتان بمالید. پوستتون رو به آرومی ماساژ بدین تا روغن جذب اون شه.

جمع آوری سلامت اکاایران

Post Author : ماه نشان

Related Post

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *