از شدت یافتن دیابت نوع ۳ پیشگیری کنید | بیماری

:  

: از شدت پیدا کردن دیابت نوع ۳ پیشگیری کنین

دیابت نوع ۳ یه مریضی خطرناک است که می تونه در کارکرد مغزتون مشکل بسازه بهتره با خواب کافی ،رژیم غذایی مناسب و کاهش استرس به درمان اون بپردازید مشکلات مروبط به حافظه و فراموشی می تونن با دیابت تایپ ۳ ایجاد شن تغذیه نقش موثری در این آسیب اجرا میکنه تلاش کنین با کمک گرفتن از روشای موثر درمانی خونگی و پزشکی مانع شدت پیدا کردن این نوع دیابت در بدنتون شید.

تحقیقات محققان نشون میده، رژیم غذایی شامل چربی، قند و غذاهای فرآوری شده، کم کم مغز رو فرسوده می کنه. مصرف قند به اندازه ای در کاهش حافظه و توانایی تفکر موثره که محققان فراموشی رو دیابت نوع ۳ نامیده ان که مستقیما با نوع تغذیه ربط داره.

 تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۰۵ رابطه تکون دهنده ای رو معلوم کرد و نشون داد رابطه مستقیمی بین دیابت و مریضی زوال عقل هست.

دیابت نوع ۱ و ۲ به دلیل مقاومت بدن نسبت به انسولین ایجاد میشه. دیابت نوع ۱ نتیجه مستقیم ناتوانی بدن در تولید انسولینه و دیابت نوع ۲ بر اثر مشکل در گیرنده های انسولین کم کم ایجاد میشه و دلیل اصلی اون زندگی بی جنب و جوش و رژیم غذایی غلطه.

تحقیقات در این مورد نشون میده که هورمون انسولین نقش تعیین کننده ای در کارکرد سلولای مغز داره و رژیم غذایی چرب و پرکالری تا اندازه ای در کارکرد مغز و افزایش احتمال دچار شدن به زوال عقل موثره که محققان فراموشی رو دیابت نوع ۳ نامیدند.

تحقیقات نشون میده بیماران گرفتار به دیابت، ۲ برابر بیشتر در برابر زوال عقل قرار دارن. سلولای مغز هم مانند سلولای بقیه نقاط بدن، در برابر انسولین مقاوم می شن. دلیل اصلی بروز فراموشی، تجمع پلاکای بتا آمیلوئید در مغزه که یکی از مهمترین دلایل تشکیل اون، مقاومت سلولا در برابر انسولینه. محققان چند راه حل موثر واسه کاهش احتمال دچار شدن به دیابت نوع ۳ یا همون فراموشی ارائه کردن. این عوامل عبارتند از :

-از رژیم غذایی پرچرب و پرکالری دوری کنین

بهترین رژیم واسه مراقبت از مغز، رژیم مدیترانه ای، شامل چربیای به درد بخور، میوه، سبزیجات، آجیل و ماهیه.

-با استرس طولانی مقابله کنین

زندگی پر استرس، بزرگترین جنایت ممکن علیه مغزه. استرس دلیل کوتاه شدن تلومر (انتهای رشته DNA) و پیری زودرس سلولا و مغز می شه. هم اینکه هورمونایی که بر اثر استرس ترشح می شن، به مغز آسیب وارد می کنن. توکل به خدا یکتا، مهمترین راه مقابله با استرسه.

– خواب کافی داشته باشین

کم خوابی کم کم دلیل کاهش حجم مغز و بروز فراموشی می شه. خواب مهمترین فرآیندیه که در اون سلولای مغز بازسازی می شن.

– مغز رو تنبل نکنین

مطالعه، بازیای فکری، یادگیری زبون جدید، نگهداشتن اشعار و کلا فعالیتایی که دلیل فعال شدن مغز می شن واسه سلامت مغز لازمه.

– در نزدیکی بزرگراه و خیابانهای شلوغ زندگی نکنین

آلودگی هوا مهمترین دلیل پیری زودرس مغزه. تحقیقات نشون میده که زندگی در نزدیکی بزرگراه و خیابونای پرتردد، دلیل انباشتگی آلودگی در ریه وخون می شه و این حالت احتمال یه نوع آسیب مغزی به نام سکته مغزی خاموش رو افرایش میده. علاوه بر این، آلودگی هوا کم کم حجم مغز رو کم می کنه و مهمترین نشونه پیری زودرس مغزه.

– از سیگار و الکل دوری کنین

مترجم:سپیده علی کاشانی** انتشاردهنده: معصومه گلشن

خبرفارسی

منبع :

Post Author : ماه نشان

Related Post

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *