از سفید شدن موهای خود | بیماری

: از سفید شدن موهای خود

دلیل اصلی سفید شدن موها بالا رفتن سنه اما عوامل جور واجور دیگری مثل ژنتیک، استرس، تغذیه بد یا مشکلات سلامتی و هم اینکه بعضی انتخاب ناسالم واسه سبک زندگی، در اون تاثیر دارن. اما با رعایت یه سری موارد میشه سرعت سفید شدن موها رو کاهش داد. کمک بعضی از گیاهان هم در این مورد می تونه اثر داشته باشه.

ژل آلوئه ورا واسه جلوگیری از سفید شدن موها

ژل گیاه آلوورا شامل ویتامینا، اسیدهای آمینه و مواد معدنی زیادیه واسه همین هم مانند یه آنتی اکسیدان عمل کرده و باعث تقویت بدن می شه. باید بدونین که این ژل نمی ذاره که به این زودیا چین و چروک روی پوستتون عرض اندام کنه و علاوه بر این از پیری موها جلوگیری می کندبرای بهره مندی از خواص این گیاه به درد بخور پیشنهاد می شه که یه قاشق غذاخوری ژل آلوورا رو در مقدار آب حل کرده و به مدت یه ماه هر روز سه مرتبه از این ترکیب میل شه. بعد به مدت سه ماه و هر ماه بیست روز این کار رو تکرار کنین. از ژلایی استفاده کنین که معتبر بوده و دارای مهر استاندارد باشه.

موادغذایی ضد پیری

با گذشت زمان موهای سفید لابه لای موها خودنمایی می کنن. واسه اینکه با پیری فیزیولوژیک موها مقابله کنین باید به تغذیه اهمیت بیشتری بدین. واسه این کار ویتامینای زیر رو در رژیم خذایی خود بذارین:

ویتامین E : روغنای گیاهی، روغن زیتون یا روغن کنجد، سبزیجات پر از بتاکاروتن: میوه ها و سبزیجات زرد، نارنجی و سبز تیره. گیاهان پر از زینک یا همون روی: جوونه ی گندم، لوبیاها، توفو. منیزیم: میوه و سبزیجات، میوه های خشک، مغزها و آجیل. کلسیم: سبزیجات برگ سبز تیره، بادام، آجیلا، انگور فرنگی و چیزای دیگه ای به جز اینا. پتاسیم: گوجه فرنگی، هویج، لوبیا. آهن: آجیلا، میوه و سبزیجات خشک، گوشت، جلبکای دریایی

استرس رو مدیریت کنین

استرس یکی از عوامل اصلیه که باعث پیری زودرس موها می شه. باید بدونین که تغذیه موها مستقیماً از راه خون صورت میگیره و استرس و نگرانی هم باعث کند شدن جریان خون می شه. به خاطر همین هم استرس تعادل موها رو برهم زده و دلیل سفیدشدن موها می شه. واسه پیشگیری از استرس تا جایی که می تونین مواد غذایی ضداسترس میل کرده آرامش خود رو حفظ کنین. ورزشایی مانند پیاده روی و یوگا رو دربرنامه روزانه خود بذارین.

سیگار

هر چه بیشتر سیگار بکشین، موهاتون سفیدتر می شه. سیگار کشیدن یکی از بدترین انتخابای ناسالم واسه سبک زندگیه. سیگار روند پیری رو واسه کل بدن ازجمله موهاتون تندتر می کنه. پس اولین کاری که واسه کند کردن سفید شدن موهاتون انجام می دین، می تونه ترک سیگار باشه.

باقهوه، الکل و غذاهای آماده خداحافظی کنین

مصرف الکل و کافئین و هم اینکه رژیم غذایی که به مقدار زیاد در اون از موادغذایی ناسالم استفاده می شه، واسه پوست و موهاتون بسیار بده و موجب پیری زودرس می شه.

ویتامینای گروه b رو استفاده کنین

کمبود ویتامینای گروه b، مثل ویتامین b2، b6 و b12، می توند موجب سفید شدن زودتر از موعد معمولی موها شه. باید غذاهایی پر از این ویتامینا مثل نونای غلات کامل، سیریالا، موز، تخم مرغ، لبنیات، مرغ، گوشت و سبزیجات برگ سبز مصرف کنین. همون چیزی رو به دست می بیارین که می خورید.

سلامت نیوز: از سفید شدن موهای خود جلوگیری کنین

دلیل اصلی سفید شدن موها بالا رفتن سنه اما عوامل جور واجور دیگری مثل ژنتیک، استرس، تغذیه بد یا مشکلات سلامتی و هم اینکه بعضی انتخاب ناسالم واسه سبک زندگی، در اون تاثیر دارن. اما با رعایت یه سری موارد میشه سرعت سفید شدن موها رو کم کرد. کمک بعضی از گیاهان هم در این مورد می تونه اثر داشته باشه.

ژل آلوئه ورا واسه جلوگیری از سفید شدن موها

ژل گیاه آلوورا شامل ویتامینا، اسیدهای آمینه و مواد معدنی زیادیه به خاطر همین هم مانند یه آنتی اکسیدان عمل کرده و باعث تقویت بدن می شه. باید بدونین که این ژل نمی ذاره که به این زودیا چین و چروک روی پوستتون عرض اندام کنه و علاوه بر این از پیری موها جلوگیری می کندبرای بهره مندی از خواص این گیاه به درد بخور پیشنهاد می شه که یه قاشق غذاخوری ژل آلوورا رو در مقدار آب حل کرده و به مدت یه ماه هر روز سه مرتبه از این ترکیب میل شه. بعد به مدت سه ماه و هر ماه بیست روز این کار رو تکرار کنین. از ژلایی استفاده کنین که معتبر بوده و دارای مهر استاندارد باشه.

موادغذایی ضد پیری

با گذشت زمان موهای سفید لابه لای موها خودنمایی می کنن. واسه اینکه با پیری فیزیولوژیک موها مقابله کنین باید به تغذیه اهمیت بیشتری بدین. واسه این کار ویتامینای زیر رو در رژیم خذایی خود بذارین:

ویتامین E : روغنای گیاهی، روغن زیتون یا روغن کنجد، سبزیجات پر از بتاکاروتن: میوه ها و سبزیجات زرد، نارنجی و سبز تیره. گیاهان پر از زینک یا همون روی: جوونه ی گندم، لوبیاها، توفو. منیزیم: میوه و سبزیجات، میوه های خشک، مغزها و آجیل. کلسیم: سبزیجات برگ سبز تیره، بادام، آجیلا، انگور فرنگی و چیزای دیگه ای به جز اینا. پتاسیم: گوجه فرنگی، هویج، لوبیا. آهن: آجیلا، میوه و سبزیجات خشک، گوشت، جلبکای دریایی

استرس رو مدیریت کنین

استرس یکی از عوامل اصلیه که باعث پیری زودرس موها می شه. باید بدونین که تغذیه موها مستقیماً از راه خون صورت میگیره و استرس و نگرانی هم باعث کند شدن جریان خون می شه. به خاطر همین هم استرس تعادل موها رو برهم زده و دلیل سفیدشدن موها می شه. واسه پیشگیری از استرس تا جایی که می تونین مواد غذایی ضداسترس میل کرده آرامش خود رو حفظ کنین. ورزشایی مانند پیاده روی و یوگا رو دربرنامه روزانه خود بذارین.

سیگار

هر چی بیشتر سیگار بکشین، موهاتون سفیدتر می شه. سیگار کشیدن یکی از بدترین انتخابای ناسالم واسه سبک زندگیه. سیگار روند پیری رو واسه کل بدن ازجمله موهاتون تندتر می کنه. پس اولین کاری که واسه کند کردن سفید شدن موهاتون انجام می دین، می تونه ترک سیگار باشه.

باقهوه، الکل و غذاهای آماده خداحافظی کنین

مصرف الکل و کافئین و هم اینکه رژیم غذایی که به مقدار زیاد در اون از موادغذایی ناسالم استفاده می شه، واسه پوست و موهاتون بسیار بده و موجب پیری زودرس می شه.

ویتامینای گروه b رو استفاده کنین

کمبود ویتامین های گروه b، مثل ویتامین b2، b6 و b12، می توند موجب سفید شدن زودتر از موعد معمولی موها شه. باید غذاهایی پر از این ویتامینا مثل نونای غلات کامل، سیریالا، موز، تخم مرغ، لبنیات، مرغ، گوشت و سبزیجات برگ سبز استفاده کنین. همون چیزی رو به دست می بیارین که می خورید.

.

منبع :

Post Author : ماه نشان

Related Post

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *